Saturday, 8 November , 2025
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 جماد أول 1447
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 جماد أول 1447
اخبار ویژه »
- میانگین سن پدران و مادران ایرانی در اولین فرزندآوری چقدر است؟
- راهاندازی مجدد گوشی اندروید بدون دکمه پاور؛ سادهترین روشها
- نسل جدید تحقیقات تغذیهای از فواید لبنیات پرچرب برای قلب خبر میدهند
- لیست جدید خوراکیهای مجاز و ممنوع در بوفه مدارس اعلام شد | دستورالعمل وزارت بهداشت اجرایی شد
- ۱۵ رفتار سمی که رابطه زناشویی را به خطر میاندازد؛ از آنها دوری کنید
- برگ انجیری؛ گیاه آپارتمانی محبوب با برگهای خاص و نگهداری آسان
شناسه خبر : 831
پرینتخانه » آخرین اخبار, اقتصادی, ویژه
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۳ | 4 بازدید | ارسال توسط : خانه رویایی
یک میلیون «لبوبو» در بازار ایران فروخته شد
عروسکهای Labubu محصول شرکت چینی Pop Mart، با استقبال جهانی از جمله ایران مواجه شده است.
تب خرید یک عروسک در ایران به اوج خود رسیده و عدهای با قرارگیری در فضای مدگرایی رو به خرید آن آوردهاند.در ایران، یک میلیون عروسک Labubu به فروش رفته و گردش مالی آن ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود.شرکت Pop Mart در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ تنها ۱۱۶ میلیون دلار درآمد داشت، اما در سال ۲۰۲۵ به درآمدی حدود ۱.۹ میلیارد دلار دست یافته است.

لبوبو به تنهایی در این ۵ سال ۷۰ برابر رشد فروش داشته و به موتور محرکه مالی Pop Mart تبدیل شده است.مکانیسم جعبه غافلگیری (Blind Box)،رکن جذابیت لبوبو است. این روش خرید که با حس کنجکاوی و هیجان بازی میکند، میل به جمعآوری و تکمیل مجموعه را برمیانگیزد.به گزارش فارس، خرید دیوانهوار عروسکهای «لبوبو» نماد بارز مصرفگرایی افسارگسیخته در جامعه مدرن است که با مکانیسمهای روانشناختی پیچیدهای تقویت میشود.بر اساس تحلیلهای بازاریابی، شرکتهایی مانند Pop Mart با بهرهگیری از «بازیوارسازی» (Gamification) و ایجاد حس «کمیابی مصنوعی»، میل به جمعآوری و تمایل به «تعلق اجتماعی» را در مصرفکنندگان تحریک میکنند.این استراتژیها—که شامل عرضه محدود محصولات و استفاده از سیستم «جعبه غافلگیری» (Blind Box) میشود—منجر به ترشح دوپامین در مغز و ایجاد وابستگی روانی میشود، بهگونهای که مصرفکننده بهجای توجه به ارزش ذاتی کالا، در پی کسب «پاداش احساسی» ناشی از خرید است.این فرآیند نهتنها نیازهای کاذب ایجاد میکند، بلکه جامعه را به سوی «هویتسازی مبتنی بر مصرف» سوق میدهد، جایی که افراد بهجای ویژگیهای شخصیتی، با داراییهای مادی تعریف میشوند.
به اشتراک بگذارید
https://khanehroyaee.ir/?p=831
تعداد دیدگاه : 0
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


