افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 جماد أول 1447
- میانگین سن پدران و مادران ایرانی در اولین فرزندآوری چقدر است؟
- راهاندازی مجدد گوشی اندروید بدون دکمه پاور؛ سادهترین روشها
- نسل جدید تحقیقات تغذیهای از فواید لبنیات پرچرب برای قلب خبر میدهند
- لیست جدید خوراکیهای مجاز و ممنوع در بوفه مدارس اعلام شد | دستورالعمل وزارت بهداشت اجرایی شد
- ۱۵ رفتار سمی که رابطه زناشویی را به خطر میاندازد؛ از آنها دوری کنید
- برگ انجیری؛ گیاه آپارتمانی محبوب با برگهای خاص و نگهداری آسان
۱.۵ میلیون راننده جدید وارد جادهها شدند
به گزارش خانه رویایی، سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس پلیس راه راهور فراجا، درباره عوامل مؤثر در افزایش تراکم ترافیک و تصادفات جادهای اظهار داشت: یکی از عوامل تأثیرگذار در این زمینه، افزایش تعداد رانندگانی است که به تازگی گواهینامه دریافت کردهاند.
طبق آمار، در سال ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به ناوگان رانندگان کشور اضافه شدهاند که بخش عمدهای از این افراد، به واسطه اخذ گواهینامههای جدید، به جادهها ملحق شدهاند.
وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تعداد رانندگان، تعداد خودروهای نو شماره نیز بهطور چشمگیری افزایش یافته که این موضوع خود عاملی برای افزایش تراکم ترافیک و احتمال وقوع تصادفات است. همچنین، تغییرات در قوانین اخذ گواهینامههای حرفهای نیز بر این موضوع تأثیر گذاشته است.
طبق مصوبه هیئت وزیران در سالهای گذشته، فاصله زمانی بین اخذ گواهینامه پایه دو به یک و پایه سه و دو، دو سال بود، اما از سال جاری این فاصله زمانی به یک سال کاهش یافته است.
رئیس پلیس راه راهور فراجا تأکید کرد: این کاهش فاصله زمانی سبب افزایش تقاضا برای دریافت گواهینامههای حرفهای، بهویژه گواهینامه پایه یک و دو، شده است. این در حالی است که بسیاری از رانندگانی که به تازگی گواهینامه حرفهای دریافت کردهاند، تجربه کافی در رانندگی ندارند و این میتواند خطرات زیادی را بهدنبال داشته باشد. همچنین، گواهینامه پایه سه رانندگان برای تردد در جادههای برونشهری محدودیتهایی دارد که رانندگان در یک سال اول از دریافت گواهینامه اجازه تردد آزاد ندارند.
سرهنگ کرمی اسد افزود: بهرغم این محدودیتها، تعداد زیادی از رانندگانی که گواهینامه پایه سه دارند، بهویژه در ساعات خاصی از شبانهروز، بدون رعایت محدودیتها به رانندگی میپردازند. در حال حاضر هیچ مکانیسم سیستمی برای نظارت و کنترل دقیق بر این دسته از رانندگان وجود ندارد و در بسیاری از مواقع تنها از طریق کنترلهای تصادفی و نظارت پلیس، امکان شناسایی تخلفات این گروه از رانندگان فراهم میشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی ترافیک، لازم است که تدابیر کنترلی بهویژه در زمینه نظارت بر روند اخذ گواهینامههای حرفهای و رفتار رانندگان در جادهها تقویت شود.
پلیس راه راهور فراجا , رئیس پلیس راه راهور فراجا , راننده جدید , راهور فراجا , سرهنگ احمد کرمی اسد , سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس پلیس راه راهور فراجا
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


